بورس کالا چیست؟

بورس کالا چیست؟

اطلاعات این محصول

  • قیمت : 3500 تومان
  • خرید ها : 0 خرید
  • ارسال شده توسط : مدیر
  • بازدیدها : 1528 بازدید
  • تاریخ ارسال : ۹۵/۰۷/۲۲
  • دسته بندی : , ,
بورس کالا چیست؟Reviewed by مدیر on Oct 14Rating:
دسته بندیمدیریت
بازدید ها۱۸
فرمت فایلdocx
حجم فایل۱۹ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل۲۱
قیمت: ۳,۵۰۰ تومان

بورس کالا چیست؟

 تشکیل بورس کالا، به لحاظ نظری مبتنی بر مزایای یک بازار رقابتی است که در آن تعداد زیادی خریدار و فروشنده، محصول مشابهی را معامله می کنند و به دلیل تعدد تعداد خریداران و فروشندگان، هیچ یک نمی توانند بر قیمت بازار اثر گذارند.

ماهیت کارکرد بالقوه بورس کالایی با بازارهای رقابتی سازگاری و همخوانی دارد.

روش داد و ستد در بورس کالا و شرایط لازم برای تحقق معاملات:

بورس کالا چیست؟

عمده ترین شیوه داد و ستد در بورس کالا استفاده از قرارداد های آتی است، از مزایای اصلی این قرارداد ها مصونیت در برابر خطرات ناشی از نوسان قیمت با کسب سود به سبب تغییر قیمت است.

عمده قرارداد های آتی که در بورس کالا رد و بدل می شوند، قرارداد خرید یا فروش مقدار کالای خاص با کیفیت مشخص برای تحویل در تاریخ معینی در آینده با قیمت ثابت می باشد.

برخی از شرایط ضروری برای تحقق معاملات قرارداد آتی عبارتند از :

وجود نوسان در قیمت کالای مورد داد و ستد به طوری که انگیزه برای انجام قرار داد آتی را توجیه کند.

وجود واحد ها و بنگاه های اقتصادی در بازار کالا.

قابلیت درجه بندی استاندارد کالا و امکان رتبه بندی.

قابلیت ذخیره شدن کالا و همچنین حمل و تحویل به خریداران.

وجود سرمایه لازم و تسهیلات مالی برای پرداخت ودیعه و تسویه قرارداد.

وجود تسهیلات زیربنایی از قبیل شبکه های ارتباطی، قانونی و مالی.

بورس کالا چیست؟

منافع بالقوه بورس کالا:

شفافیت بازار

تسهیل رقابت

افزایش کیفیت کالا و استاندارد شدن آنها

افزایش کارایی بازار

شرایط مؤثر بر رونق بورس کالا:

وسعت بازار

استاندارد کالا

بازار رقابتی و آزاد کالا

تسهیلات زیر بنایی

حمایت های مالی و حقوقی

ویژگی های کالاهای قابل داد و ستد در بورس کالا:

باید استاندارد بوده و کالاهای کشاورزی و صنعتی نیز حالت اولیه خام و فرآوری نشده داشته باشند.

کالاهای فاسد شدنی باید عمر کافی داشته باشند تا تحویل آنها در آینده با مشکل مواجهه نشود.

قیمت معاملات نقدی نباید آنقدر نوسان داشته باشد که موجب بی اعتمادی در خصوص خطر کاهش سود بالقوه شود.

ساختار بازار، رقابتی و پتانسیل بروز رفتارهای ضد رقابتی در آن کم باشد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در شبکه های اجتماعی منتشر کنید
دسته بندی : , ,
نویسنده : مدیر
تاریخ ارسال : ۹۵/۰۷/۲۲
بازدید ها : 1529 بار
دیدگاه ها : 0 نظر

دیدگاه شما

(ضروری) :

(ضروری) :

:

دیدگاه شما

تأثیرات محیطی بر رفتار مشتری

فرهنگ شامل اجزای مادی و غیر مادی است فرهنگ غیر مادی شامل لغاتی است که مردم استفاده می کنند و نیز شامل عقاید و عادات و سنت هایی است که همگی آن را دارند و فرهنگ مادی شامل تمام مواد فیزیکی می گردد

تأثیرات محیطی بر رفتار مشتری

قیمت : 15000 تومان
مقاله رفتار مصرف کننده

یک مصرف کننده، شخص با خانواری است که کالاها و خدمات را به منظور ارضای خواسته ها و نیازهایش خریداری می کند و در بیشتر حالات مصرف کنندگان افرادی هستند که کالاها و خدمات را برای ارضای شخصی خود می خرند، مثل خرید یک بستنی یا یک اتومبیل

مقاله رفتار مصرف کننده

قیمت : 5000 تومان
تاثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام

حسابرسی یک فرایند بررسی است که توان تولید اطلاعات قضاوتی مفید دارد و عموماً منجر به تولید اطلاعات جدید اقتصادی نمی شود ، بلکه می توان ارزش اطلاعات اقتصادی تهیه شده بوسیله فرایند حسابداری را تأیید نمایند و با عدم تأیید خود باعث کاسته شدن ارزش اطلاعات تهیه شده گردد

تاثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام

قیمت : 5000 تومان
دانلود پاورپوینت هدایت از طریق ارتباطات

دانلود پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان با عنوان هدایت از طریق ارتباطات در حجم ۲۳ اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت و قابلیت ویرایش جهت ارائه کلاسی برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی

دانلود پاورپوینت هدایت از طریق ارتباطات

قیمت : 4500 تومان