مقاله رهبری در مدیریت

مقاله رهبری در مدیریت

اطلاعات این محصول

  • قیمت : 5500 تومان
  • خرید ها : 0 خرید
  • ارسال شده توسط : مدیر
  • بازدیدها : 876 بازدید
  • تاریخ ارسال : ۹۵/۱۰/۱۲
  • دسته بندی : ,
مقاله رهبری در مدیریتReviewed by مدیر on Jan 1Rating:

مقاله رهبری در مدیریت

رهبری

اصولا فرایند رهبری مبتنی بر عشق ومحبت دربرگیرنده چهارم مفهوم اصلی است که به ترتیب عیارتند از :

  1. توجه کردن (Carring)
  2.   شریک شدن (Sharing)
  3. احترام گذاشتن (Recpect)
  4. مسئولیت  (Responsibility)

مقاله رهبری در مدیریت: ازآنجائیکه ما رهبری را با فرایند نفوذ (Influence) قرین میدانیم یک مدیر به عنوان یک رهبر موفق وموثر بایستی با توسل به مکانیزمهای مختلف درقلوب کارکنانش نفوذ نماید وسپس با فراهم آمدن این پیش شرط اصلی با بکارگیری چهارم مفهوم فوق الذکر به یک رهبری موثر دست بزند.

فرآیند رهبری توأم با عشق ومحبت دارای سه مرحله اساسی است :

۱-  اظهار محبت از جانب رهبربه فرد

۲- اظهار فرد نسبت به رهبر

۳- اظهارمحبت رهبر به فرد (جامعه) بصورت متعامل رهبری مبتنی بر عشق ومحبت

چهار نوع رهبری قابل تمیز از یکدیگرند.

  1. مرد قوی : Strongman
  2. معامله گر : Transactor
  3. قهرمان دوراندیش : Visionary hero
  4. رهبربرتر : Super leader

هفت گام دررهبری برتر :

مقاله رهبری در مدیریت: برای فوق رهبر جوهر تلاش وتقلاء رهبری پیروان به منظور کشف نیروهای بالقوه درونی آنها می باشد. چگونه یک فوق رهبر می تواند سایرین را بنحوی رهبری کند که آنها بتدیل به خود – رهبران موثر درجهت مثبت شوند ؟ چگونه یک فوق رهبر می تواند سایرین را رهبری نماید بنحوی که آنها خودشان را رهبری کنند ؟

ما هفت گام لازم جهت نیل به این اهداف را نشان خواهیم داد. خواهیم دید که بعضی از مشخصات خلاصه شده برای سایر انواع رهبری بخشی از فوق رهبری می باشند ( بعنوان مثال استفاده از پاداش)، ولی همانگونه که شکل ۱ نشان می دهد کانون توجهات فرایند رهبری وبنیان قدرت وروابط میان فوق رهبروپیروان خیلی متفاوت می‌باشند.

گام یک – خود رهبرشدن

قبل از آموزش چگونگی رهبری دیگران اهمیت دارد ابتدا یاد بگیریم که چگونه خودمان را رهبری کنیم. درنتیجه اولین گام برای فوق رهبر شدن یک خود – رهبر شدن است.

درمصاحبه ضبط شده ای از آرشیو هاولت پارکارد ودیوید پاکارد مؤسس شرکت هاولت پاکارد آمده که درزمان جوانی چگونه عادت داشت که یک برنامه کارروزانه

بعنوان استراتژی برای انجام امورات خود داشته باشد.

مقاله رهبری در مدیریت

مقاله رهبری در مدیریت: (من مصمم بودم هر چیزی را به شکل سازمان یافته داشته باشیم، …. مشخص بود که چه کاری را درهرساعت از روز می خواهم انجام بدهم …. فرصتهای زمانی را صبح ها جهت مطالعات معین اختصاص می دادم …. شما مجبورید که زمان خودتان را تخصیص بدهیدو….) درسنین جوانی دیوید پاکارد مهارت های خود – رهبری را که برای موفقیت های اجزائی آینده اش بسیارحساس گشت رشد وتوسعه داد. خود – رهبری تسلط ونفوذی است که مابرروی خودمان اعمال می کنیم تا خود- تحریکی وخود – هدایتی کافی را جهت رسیدن به هدف بوجود آورده باشیم. فرآیند خود – رهبری شامل ماتریسی ازاستراتژیهای وابسته به دانش ورفتاری بمنظورافزون نمودن کارآئی شخصی می باشد.

 سایت: فایل بوکر
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در شبکه های اجتماعی منتشر کنید
دسته بندی : ,
نویسنده : مدیر
تاریخ ارسال : ۹۵/۱۰/۱۲
بازدید ها : 877 بار
دیدگاه ها : 0 نظر

دیدگاه شما

(ضروری) :

(ضروری) :

:

دیدگاه شما

تفاوت های مدیریت و رهبری

مدیریت به معنی اداره کردن سازمان های نسبتاً کوچک است که اصطلاحاً اداره خوانده می شود اداره یا سازمان، همان نظام بوروکراتیک یا دیوان سالاری است در چنین نظامی مسائل رسمی و وظایف تعیین شده درجه اول اهمیت هستند و همگان مؤظف به اطاعت از سلسله مراتب می باشند

تفاوت های مدیریت و رهبری

قیمت : 2000 تومان
تأثیرات محیطی بر رفتار مشتری

فرهنگ شامل اجزای مادی و غیر مادی است فرهنگ غیر مادی شامل لغاتی است که مردم استفاده می کنند و نیز شامل عقاید و عادات و سنت هایی است که همگی آن را دارند و فرهنگ مادی شامل تمام مواد فیزیکی می گردد

تأثیرات محیطی بر رفتار مشتری

قیمت : 15000 تومان
فصل اول بازاریابی مدرن اصول و کاربردها با فرمت pptx

تعریف بازاریابی آن گونه که انجمن بازاریابی امریکا ارائه می دهد رویکردی محصول محور را نشان می دهد طبق تعریف انجمن بازاریابی امریکا بازاریابی به عنوان فعالیت های تجاری تعریف می شود که جریان محصولات از تولید کننده به مشتری یا استفاده کننده را هدایت می کند

فصل اول بازاریابی مدرن اصول و کاربردها با فرمت pptx

قیمت : 10000 تومان
دانلود پاورپوینت مقاله هزینه یابی کیفیت

بسیاری از شرکت ها کیفیت محصولاتشان را به عنوان مهمترین ارزش مشتریان و حیاتی ترین معیار کسب مزیت رقابتی می دانند و در پی بهبود آن هستند. هرگونه تلاش برای بهبود کیفیت باید به خوبی بررسی وهزینه های مربوط به آن نیز دقیقا تعیین شود چراکه هدف برنامه های بهبود مستمر فقط براورده کردن نیاز .

دانلود پاورپوینت مقاله هزینه یابی کیفیت

قیمت : 7500 تومان